30 kwietnia 2010

Nieoficjalny poradnik złodziejski (Redoran.net)

Na Redoranie gram już chyba od ponad 2 lat, a może i dłużej. Moja ulubiona klasa to złodziej.

Zawsze grałem elfem lub hobbitem, ale jakoś nie mogłem tymi rasami dobrnąć do 6 lvl w Nowej Erze (może dlatego, że ładowałem wszystkie AP w Zręczność i Szybkość, które już nie są takie decydujące w walce) i dlatego postanowiłem postawić na gnoma.

Dlaczego na gnoma?

Z prostej przyczyny. Gnom złodziej może wybrać predyspozycje powietrza i Metalu, ma również ciekawy przelicznik AP do swoich cech:

+3 Siła
+5 Zręczność
+7 Szybkość
+5 Wytrzymałość

Reszta statystyk jest jak dla mnie nie istotna i nie ładuje w nie punktów AP.

Ja tak rozdzieliłem punkty:

Siła - 2
Zręczność - 4
Szybkość - 4
Wytrzymałość – 2

A potem co level

Siła - 1
Zręczność - 2
Szybkość - 1
Wytrzymałość – 1

Dzięki temu już ze zwykłym sztyletem odnosimy sukcesy na arenie. Raczej nie walczę z potworami bo stosunek PD do zmarnowanej energii jest marny. A o energię trzeba dbać ;)

Zmieniłem również rodzaj oręża, od tej pory walczą bronią białą, bo dzięki temu zaoszczędzam na strzałach i broni, której jest więcej na rynku i jest tańsza w utrzymaniu.

Dzięki zmianie sposobu walki zacząłem odnosić większe sukcesy na polu walki.

A teraz czas na porady:


  1. Pierwsze kroki
  • Zaraz po wybraniu postaci i rozdzieleniu punktów, wybieramy się do stajni, a potem w góry do kopalni. I kopiemy aż nazbieramy 45 sztuk mithrylu) przy odrobinie szczęścia można to zrobić podczas jednej wizyty. Radzę zapamiętać tą ścieżkę, gdyż od czasu do czasu warto tu zajrzeć, żeby zarobić. Na pewno jest to o niebo lepsza alternatywa od labiryntu, który jest nierentowny, energiożerny i nudny jak flaki z olejem.

  • Wracamy do miasta i od razu kupujemy kopalnie miedzi za 25 sztuk mithrylu i działkę pod budowę domu za 20 sztuk Mithrylu.

  • Kupujemy licencje na Polanie Chowańców. (oczywiście nie będziemy tam nic chowali poza punktami treningowymi, które w przyszłości dopieszczone przyniosą nam bardzo wymierne korzyści. Handel punktami jest bardzo opłacalny.

  • Korzystamy z Fontanny Szczęścia (o ile to możliwe jak najczęściej)

  • Jeżeli została nam jakaś energia to skutecznie dajemy jej upust na arenie, walcząc oczywiście z postaciami.
  1. Kasa – zdobywamy ją na rożne sposoby
  • Kopalnia miedzi – miedź sprzedajemy tylko i wyłącznie za 18 sz lub więcej. Czekamy na oferty na rynku w kopali, lub wystawiamy na rynek publiczny za minimum 20 szt.

  • Sprzedaż kruszców z kopalni w górach. Mithryl tylko na rynku, reszta na złomowisku. Pamiętać o tym, że ceny kruszców na złomowisku zmieniają się co reset tak więc czekamy na konkretne oferty.

  • Kupujemy na rynku kruszce w dobrej cenie, żeby je potem sprzedać. Można na tym zarobić nawet do 30% wartości.

  • Kupujemy na rynku przedmioty, które ktoś wystawił po zaniżonej cenie i wystawiamy je po wyższej. To jest chyba najlepsza metoda inwestycji, bo potrafi przynieść dochody w kilku krotnościach ceny zakupu. Oczywiście tu przydaje się umiejętność szacowania i obserwacji rynku, ale gra jest warta świeczki albo i dwóch.

  • Kradniemy. Celowo napisałem to na końcu, gdyż jest to metoda ryzykowna i na początkowych poziomach można więcej stracić niż zarobić. Ale jak już będziemy mieli postać ze zręcznością ponad 100 to wtedy możemy się pokusić.
  1. Dodatkowe porady
  • Jak najszybciej rozbudowujemy dom. Im wyższa wartość domu tym więcej odzyskujemy energii podczas odpoczynku.

  • Na bieżąco rozbudowujemy kopalnie

  • Jak najczęściej odwiedzamy rynek i szukamy okazji

  • Staramy się mieć w banku zawsze jakąś kasę. Nigdy nie wiadomo kiedy na Rynku nadarzy się okazja do zainwestowania

  • Na bieżąco oglądamy Posągi. Tam dowiemy się kto ma najwięcej złota przy sobie i czy przypadkiem nie ma też najwięcej zręczności i inteligencji.

  • Magów atakujemy w ostateczności

  • Najlepszą klasą do ataków na pierwszych 5 poziomach jest złodziej. Z racji tego, że większość graczy ma jeszcze stare nawyki.

  • Atakujemy graczy którzy mają więcej walk przegranych niż wygranych.

  • Wysyłamy przebieg walki na pocztę i zawsze analizujemy. Dzięki temu dowiemy się dużo o naszych słabych punktach, nad którymi trzeba pracować.

  • Staramy się walczyć z przeciwnikami, a nie z potworami. Z dwóch przyczyn: więcej PD za 1 pkt energii. I możliwość kontrataku podenerwowanego oponenta (druga opcja jest jeszcze lepsza bo nie tracimy energii).

  • Nigdy ale to przenigdy nie nosimy kasy przy sobie. Chowamy ją w banku, a kiedy jest potrzebna wyciągamy, inwestujemy i resztę chowamy.

  • Zawsze po walce leczymy się i naprawiamy broń. Koniecznie!!!

  • Dobry złodziej nie kradnie. Dobry złodziej przede wszystkim MYŚLI!!!

No i to by było na tyle.
Na koniec jeszcze dodam, że pod żadnym pozorem nie wolno okradać i atakować gracza – 577.
Ale kasę oczywiście można mu przekazywać ^^

Mam nadzieje, że to się komuś przyda.

Midriel - 577


ps. Zapraszam do Redoranu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz