13 marca 2009

Szklane miasta w kształcie piramid

Pamiętam jak czytałem "Szklane domy" a zwłaszcza opis miejsca, w których stoją szklane domy. A teraz pałętając się po sieci natrafiłem na tą informacje i okazuje się że takie rzeczy są możliwe. Mało tego, niedługo zostanie wybudowane. Piramida o nazwie "Ziggurat" ma pomieścić milion mieszkań i zajmować powierzchnię 2,3 km kwadratowych. Budowla stanie prawdopodobnie w Dubaju.
Każde mieszkanie będzie miało system rozpoznawania twarzy, tak więc nie będzie potrzeby noszenia przy sobie kluczy. Czy to jest dobre czy złe, to sam nie wiem. Chyba jestem za bardzo konserwatywny, ale jakoś to do mnie nie przemawia.



Prezes firmy Timelinks (Ridas Matonis), która jest właścicielką patentu na ten projekt twierdzi, że stawiając obok siebie kilka takich piramid, można ograniczyć wielkość miast do 10% ich dzisiejszej powierzchni.
Mi osobiście budynek kojarzy się z piramidą z "Gwiezdnych Wrót".
I mam nadzieje, że nie odleci.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz