23 marca 2009

Największa na świecie miniaturowa kolejka


Jak byłem mały, mój kolega miał kolejkę, która była wkomponowana w makietę. Były tam domki, stacja kolejowa, ulice drzewa i parę innych rzeczy. A cała ta makieta miała powierzchnię około 4 metrów kwadratowych. Wtedy myślałem, że to największa na świecie makieta z kolejką.

Właśnie przed chwilą dotarło do mnie, że się myliłem.
Zachęcam do obejrzenia filmu.
Oto parę cyferek, które dotyczą makiety.
- 900 metrów kwadratowych - powierzchnia makiety
- 700 pociągów
- 9 km torów
- 160000 figurek
- 250000 świateł/lampek

Makieta jest jeszcze w fazie tworzenia, a koniec prac jest przewidziany na 2014 rok. Do tego czasu powyższe liczby ulegną podwojeniu. Ukończenie całej miniatury zajmie 500000 godzin pracy. A koszt całości to około 10 mln $.

źródło: OhGizmo.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz