2 lipca 2009

Problem z touchpadem

Niedawno na jednym z blogów znalazłem informację jak zainstalować nowsze sterowniki do grafiki Nvidii mojego laptopa pod Linux Mintem 7.
Tematem interesuje się od dawna, dlatego, że mam problem ze zmianą podświetlenia matrycy. Podświetlenie ustawia się podczas zasilania z baterii na 100% i dzięki temu laptop wytrzymuje góra godzinę pracy... trochę mało, biorąc pod uwagę, że pod Vistą czas działania na bateriach to około dwie i pół godziny.

Właśnie chęć sprawdzenia i łatwość wykonania instrukcji, pchnęły mnie w kierunku zmiany sterowników na nowsze.
Wykonanie instrukcji zajęło mi parę chwil, potem alt+ctrl+del.
Po zalogowaniu sprawdziłem podświetlenie i niestety nie działa i zaraz po tym zorientowałem się, że nie działa też klikanie w touchpadzie.

Standardowo pomyślałem sobie łot de fak???
I zaraz też zacząłem szukać rozwiązania problemu.

Na początek wróciłem do poprzednich sterowników... nie pomogło.
Potem w ruch poszło forum Ubuntu.pl, Ubucentrum i ich forum, Google i jeszcze forum Minta.
Gdzieś tam znalazłem informacje o gsynaptiku, zainstalowałem... nie pomogło.
Potem coś próbowałem kombinować z xorg... nie pomogło, było gorzej... akceleracja poszła się wietrzyć.
Zainstalowałem jeszcze raz sterowniki do Nvidii... powrót do punktu 0, a właściwie do -1, bo klikanie w touchpad nadal nie działa.
Skończyły mi się pomysły...

Ostatnia deska ratunku... napisałem na forum Ubuntu.pl i jeszcze tego samego dnia dostałem odpowiedź z informacją, gdzie powinienem szukać pomocy:
http://wiki.archlinux.org/index.php/Touchpad_Synaptics.

Były tam opisane dwie metody, modyfikowanie ustawień HAL i modyfikowanie xorg. Z racji tego, że z xorg znamy się o wiele dłużej postanowiłem ugryźć problem właśnie od jego strony. Zstosowałem się do tej instrukcji zrestartowałem Gnoma i... zadziałało.

Co prawda poruszanie kursora za pomocą touchpada troszkę spowolniło, ale poprawiłem to już w gsynaptiku.
I teraz już jest git.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz