5 listopada 2008

Ubuntu na moim laptopie i brak wifi

Pare dni temu zainstalowałem Ubuntu 8.10 na moim Laptopie Samsung R510. Instalacja poszła bez problemu, ale miałem problem z połączeniem wifi, Ubuntu nie widział sieci.
Trochę pogrzebałem w necie, głównie na forum.ubuntu.pl i tam znalazłem kilka rozwiązań, wypróbowałem prawie wszystkie i jedno z nich zadziałało, mam wifi na lapku.

Oto ten sposób, zostawiam dla potomnych:

Wifi Atheros AR5007EG instalacja w Ubuntu 8.10 by frklin

Wreszcie koniec z kompilacją Madwifi i 'kochanymi' sterownikami z Windows. Opisany poniżej sposób u mnie działa, podaję wynik lspci:
Kod:
frklin@forum:~$ lspci | grep "Wireless"
05:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)
1 - W System → Administracja → Sterowniki wyłączamy "Support for Atheros 802.11 wireless LAN cards."
2
- Restart kompa.
3
- Instalujemy potrzebne pakiety:
Kod:
sudo apt-get install linux-backports-modules-intrepid-generic inux-backports-modules-`uname -r`
4 - Dodajemy moduł do kernela
Kod:
sudo modprobe ath5k
5 - Kolejny restart.
6
- Cieszymy się mobilnością

U mnie sposób zadziałał na świeżej instalce.

1 komentarz:

  1. dzięki stary, podziałało. Najlepsze rozwiązanie problemu, jakie udało mi się wygrzebać w sieci. Pozdro

    OdpowiedzUsuń